Van de politiecel naar de kerk

Hallo, ik ben Martin. Toen ik opgroeide hebben mijn ouders mij geleerd over de bijbel. Ik vond het allemaal erg leuk maar op den duur werd het steeds minder cool om naar Gods woord te luisteren. Ik wist er wel aardig wat van af maar het sprak niet tot mijn hart. Ik ging op den duur uit en kreeg een bepaalde liefde voor muziek. Dit was rock muziek en dat ging van softe rock ballads naar guns n' roses en metallica, tot het ergste gekrijs en meest onverstaanbare teksten aan toe. Ik was niet erg zeker van mijzelf en ging met mensen om die dat ook niet waren. Ook met een jongen die heel graag aandacht wou van zijn ouders en iedereen, maar niet de aandacht kreeg die hij wou. Ik had ongeveer hetzelfde en wij gingen verkeerde dingen doen. Het ging van kwaad tot erger en op een gegeven moment werden wij opgepakt. Ik kan mij herinneren dat ik in de politiecel teksten van metallica op de muur schreef zoals "and I will burn in hell from the day I die". Toen betekende dat niets voor mij. Ik hoorde dit heel vaak in de muziek en vond het zelfs alleen maar stoer.

Ik ben daarna gestopt met deze verkeerde dingen. Ik weet nog dat ik tot God gebeden heb om mij te vergeven, omdat ik zelf goed wist dat het fout was en ik berouw had van die zonden. Ik wist dat Jezus mij vergeven had, maar ik wist niet dat er nog veel meer was. Ik ging verder met mijn leven, nog steeds met rock muziek, uitgaan en drinken met vrienden en dergelijke. Ik kreeg een vaste vriendin, maar het viel niet mee om een vaste relatie te onderhouden en het ging een paar keer uit. Uiteindelijk ging het toch aardig en gingen we samenwonen. Op een gegeven moment gingen wij naar de stad om iets te kopen en ik was eerder terug dan mijn vriendin. Toen zij terug was bij de auto zei ze dat ze met christenen gesproken had en dat ze haar leven aan Jezus Christus gegeven had. Ik zei: "het zal wel" en we gingen snel naar huis. Maar toen diegene, die met mijn vriendin op straat gesproken had, mij veel meer uitlegde wat het inhield, besloot ik om een keer te kijken bij Evangelie Gemeente De Deur.

Toen we daar kwam waren ze net aan het verbouwen en was er een kleine groep mensen. Tijdens de dienst ervaarde ik zo'n waarheid die ik nog niet eerder gehoord had, dat ik besloot om de volgende keer weer te gaan. De volgende keer gingen we weer allebei en na de dienst stak ik mijn hand op om mijn leven ook aan Jezus Christus te geven, vergeving te vragen van mijn zonden en te vragen om van mij een nieuw mens te maken. Vanaf dat moment kreeg ik het besef van "nu gaat het anders worden". En dat was ook zo. Mijn leven werd steeds mooier, ik ben getrouwd, groei in de wijsheid van God, heb een huis gekocht en heb een mooi leven. De tijd dat ik zonder dat ik het wist voor de verkeerde kant (de duivel) koos is nu voorbij. Mijn leven voor God is veel mooier en hij zegent mij daarbij. De vrienden die ik heb en mijn relatie met mijn vrouw is echt goed. De contacten met andere mensen van De Deur kerken zijn erg leuk. Je merkt gewoon dat zij anders zijn; openhartig, vriendelijk en gastvrij. Apart gezet voor God door de keuze die ze gemaakt hebben. God wil dat iedereen deze keuze maakt, om een kind van Hem te worden en Hem te accepteren als Redder en Heer. Hij heeft ons allemaal gemaakt en wil een relatie met ons allemaal. Als je die keuze met je hart maakt beloof ik je dat je leven hier op aarde voller wordt en blijft. De vragen die je hebt zullen beantwoord worden, de puzzelstukjes vallen op de juiste plaats en na dit leven ga je naar de hemel, als je vast houdt aan die keuze.



Deze getuigenis komt van www.dedeurschiedam.nl

 

 

Den Bosch: Johan, R. Trippe, Suzanne en Roland
Ede: Roelof, Renske
Emmen: Irene
Hoogeveen: A. de Wit, M. de Wit

 

Zoek de HEER nu Hij zich laat vinden,
roep Hem terwijl Hij nabij is.

Laat de goddeloze zijn slechte weg verlaten,
laat de onrechtvaardige zijn snode plannen herzien.
Laat hij terugkeren naar de HEER,
die zich over hem zal ontfermen;
laat hij terugkeren naar onze God,
die hem ruimhartig zal vergeven.

Mijn plannen zijn niet jullie plannen,
en jullie wegen zijn niet Mijn wegen - spreekt de HEER.

Want zo hoog als de hemel is boven de aarde,
zo ver gaan Mijn wegen jullie wegen te boven,
en Mijn plannen jullie plannen.


Jesaja 55:6-9

 
 
 

sitemap